Kako je znano slovensko podjetje prihranilo skoraj 210.000 € v dveh urah in pol!
Za znano slovensko podjetje s katerim sodelujemo na področju nabavnih aktivnosti, smo izvedli kar nekaj elektronski nabavnih dražb. Ena izmed njih je bila še posebej zanimiva zaradi količine oddanih ponudb.
Približeval se je malo obsežnejši nakup IT opreme. Splošno mnenje je bilo, da se s pogajanji ne da kaj občutno prihraniti. Večina deležnikov niti ni bila najbolj navdušena nad tem, da bi izvedli elektronsko nabavno dražbo. Vseeno smo skupaj sistematično pogledali argumente za in proti, ocenili tveganja in konkurenčnost nabavnega trga. Na podlagi dejstev je padla odločitev, da se elektronska pogajanja vseeno izvedejo.
IT ekipa je odlično sodelovala pri pripravi zahtev za opremo in pripadajoče storitve. Nabavna ekipa je lepo poskrbela za "komercialni" del povpraševanja. V EFEKTO PRO pa smo pripravili vse ostalo potrebno za uspešno izvedbo elektronskega zbiranja ponudb in pogajanj.
Ker so imeli ponudniki različno opremo in nivo storitev, smo definirali tudi kriterije ocenjevanja in jih ustrezno utežili. Tako cena ni bila edini kriterij pri primerjavi ponudb in v pogajanjih.
K oddaji ponudbe za pet sklopov opreme smo povabili šest ponudnikov. Pet jih je oddalo ponudbo. Teh pet ponudnikov je bilo povabljeno tudi k elektronskim pogajanjem.
Vsi ponudniki niti niso bili najbolj navdušeni nad elektronskimi pogajanji. Ko smo jim razložili kako to poteka, so ugotovili, da je to za njih dejansko priložnost, da pridejo do posla v transparentnih konkurenčnih pogajanjih.
Zanimivo je, da so, ko je šlo zares, ponudniki zelo intenzivno sodelovali v elektronskih pogajanjih. Predviden čas je bil pol ure z dinamičnim podaljševanjem pet minut od vsake zadnje ponudbe. Zaradi interesa ponudnikov in oddanih preko 500 ponudb se je čas pogajanj podaljšal na dve uri in pol.
Na grafu je prikazano gibanje cene najboljše ponudbe v času pogajanj.

Tako je podjetje prihranilo skoraj 210.000 evrov ali 57% in ogromno časa ter internih resursov za pogajanja. Nihče od ponudnikov se tudi ni pritoževal, da ni dobil posla, ker je vsakemu od njih bilo kristalno jasno zakaj ga ni dobil oz. zmagovalcu zakaj ga je dobil.
210.000 evrov pa je ostalo podjetju za večji dobiček ali vlaganja v druge priložnosti.
Comments